Lukt het echt niet om op uw afspraak te komen? Of er is een andere reden waardoor de afspraak niet door kan gaan? Laat dit uiterlijk 24 uur van tevoren aan de assistente weten. Wij verwijderen de afspraak uit de agenda of maken een nieuwe. Doet u dit op tijd, dan wordt er geen wegblijftarief berekend. Doet u dit te laat? Dan beschouwen wij dit dan als een gemiste afspraak.
Soms is er een bijzondere reden voor het (te laat) afzeggen van een afspraak. Bespreek dit dan met de assistente. Indien u bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, zullen wij alsnog het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening brengen.
Met ingang van 1 december 2020 voeren wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een wegblijftarief in. Dit tarief brengen wij in rekening bij een niet nagekomen afspraak of als u meer dan 10 minuten te laat komt, waardoor het consult niet door kan gaan. Wij beschouwen dit dan als een gemist consult. Een wegblijftarief wordt niet vergoed door de zorgverzekering.
Voor een gemiste afspraak waarvoor 10 minuten was gereserveerd brengen wij €20,- in rekening. Voor een gemiste afspraak waarvoor 20 minuten of langer was gereserveerd is, geldt het tarief van €40,-. Let op: een afspraak bij onze praktijkondersteuners Somatiek en GGZ is altijd langer is dan 20 minuten!