Mellenssteeg 41-A

9753 HL Haren

050-5345090

Bij spoed toets 1

Spreekuren

Spreekkamer Heikens huisarts Haren

Spreekuren

De praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.
Op dinsdag ook in de avond tot 21:00 uur, alleen volgens afspraak.

Spreekuur op afspraak

Op iedere werkdag zijn er spreekuren van de huisartsen en andere zorgverleners. U moet altijd vooraf een afspraak maken. U kunt hiervoor bellen op werkdagen tussen 08.00 en 12.00 uur. Ook is het mogelijk om online een afspraak te maken in ons patiëntenportaal

Bij het maken van een afspraak zal de assistente altijd vragen naar de reden. Zij doet dat om zo goed mogelijk in te schatten hoe u het beste geholpen kunt worden. Ook kan ze dan beter inschatten hoe dringend het is en hoeveel tijd ze moet inplannen. Ze is hiervoor opgeleid en wordt geregeld bij- en nageschoold. Ook overlegt zij met de huisarts als dat nodig is.

De assistente heeft een beroepsgeheim, net als de huisarts. Zij is verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan. Wij proberen om u dezelfde dag nog te helpen, maar dat lukt helaas niet altijd. Wij doen altijd ons uiterste best om u alsnog zo snel mogelijk een afspraak te geven.

Let op: Bij een niet nagekomen afspraak of als u meer dan 10 minuten te laat komt hanteren wij een wegblijftarief.

Iedere dinsdagavond hebben meerdere zorgverleners avondspreekuur. Hier kunt u alleen terecht op afspraak. Er is geen inloopspreekuur!

Zorgverleners met avondspreekuren:

– Yvonne Vos of Laura Pranger, praktijkondersteuners Somatiek
– Jacqueline Veenema, praktijkondersteuner GGZ

Voor eenvoudige vragen kunt u ook gebruik maken van het telefonisch spreekuur. U kunt dit aanvragen bij de assistente. Vervolgens wordt u door de huisarts teruggebeld.

Voor elke afspraak worden tien minuten gereserveerd. Mocht u méér tijd nodig hebben, dan kunt u een dubbele afspraak maken.

Soms is het echt niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen. De huisarts kan u dan thuis bezoeken. De assistente beoordeelt of een huisbezoek nodig is. Zo nodig overlegt zij met de huisarts. Geen tijd of geen vervoer is geen reden voor een huisbezoek.

Spoedgevallen

Bel altijd 112 bij een levensbedreigende situatie!

Werkdagen 08:00 – 17:00 uur: spoedlijn: 050-5345090, keuzeoptie 1. Bel de spoedlijn in geval van verwondingen of spoedeisende klachten. U krijgt de assistente zeer snel aan de lijn. Zij helpt u verder.

Bel altijd van tevoren dat u komt. De huisarts kan dan rekening houden met uw komst.

Heeft u ’s avonds, ’s nachts of in het weekend dringend een huisarts nodig? Neem dan contact op met Doktersdienst Groningen. Op de huisartsenposten van Doktersdienst Groningen werken alle huisartsen in de regio Groningen samen.

Openingstijden 
De huisartspost is geopend op werkdagen van 17.00 – 08.00 uur, in het weekend en op feestdagen. Neem altijd eerst telefonisch contact op. Houd bij het maken van een afspraak uw verzekeringsgegevens bij de hand.

Telefoon: 0900-9229
www.doktersdienstengroningen.nl

Adres:
Centrale Doktersdienst Groningen
Van Swietenplein 2b
9728 NZ  Groningen

Wegblijftarief

Lukt het echt niet om op uw afspraak te komen? Of er is een andere reden waardoor de afspraak niet door kan gaan? Laat dit uiterlijk 24 uur van tevoren aan de assistente weten. Wij verwijderen de afspraak uit de agenda of maken een nieuwe. Doet u dit op tijd, dan wordt er geen wegblijftarief berekend. Doet u dit te laat? Dan beschouwen wij dit dan als een gemiste afspraak.

Soms is er een bijzondere reden voor het (te laat) afzeggen van een afspraak. Bespreek dit dan met de assistente. Indien u bij herhaling dergelijke redenen opgeeft, zullen wij alsnog het wegblijftarief voor alle gemiste afspraken in rekening brengen.

Met ingang van 1 december 2020 voeren wij, op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een wegblijftarief in. Dit tarief brengen wij in rekening bij een niet nagekomen afspraak of als u meer dan 10 minuten te laat komt, waardoor het consult niet door kan gaan. Wij beschouwen dit dan als een gemist consult. Een wegblijftarief wordt niet vergoed door de zorgverzekering.

Voor een gemiste afspraak waarvoor 10 minuten was gereserveerd brengen wij €20,- in rekening. Voor een gemiste afspraak waarvoor 20 minuten of langer was gereserveerd is, geldt het tarief van €40,-. Let op: een afspraak bij onze praktijkondersteuners Somatiek en GGZ is altijd langer is dan 20 minuten!

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)

– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

Call Now Button Ga naar de inhoud